Finska

Laxå kommun
Barn i vindskyddFörstora bilden

Tiveds förskola och pedagogisk omsorg

Tiveds förskola/pedagogisk omsorg ligger i Sannerud,Tived.

Tiveds förskola/pedagogisk omsorg har en fin utemiljö, med klätterträd, sandlådor, gungor, "minikök" och en egen liten grönsaksodling som anlades med hjälp av föräldrar. Skogen är en del av den pedagogiska utemiljön och Tiveds härliga natur finns alldeles utanför grindarna. Utevistelsen är en viktig del av dagen, barnen får fysisk aktivitet, motorisk träning, håller sig friskare och utemiljön inspirerar till mycket lek.

Verksamheten präglas av ett lustfyllt lärande med leken i centrum. Natur, språk och Grön Flagg, matematik och miljömedvetenhet genomsyrar vårt arbete på förskolan. Genom böcker sång och sagosamlingar, skapande och barns inflytande ger vi barnen förutsättningar att utvecklas enligt läroplanen.

Rektor:
Ellen Sundh